Nowy raport ITF ujawnia chroniczne zmęczenie w lotnictwie cywilnym

Chroniczne zmęczenie w lotnictwie to permanentny kryzys bezpieczeństwa. Kropka. Linie lotnicze to wiedzą, organy regulacyjne to wiedzą, a wiedza wynikająca z nauki jest niezaprzeczalna, a jednak załogi wciąż pracuje ponad ludzkie możliwości. Dzieje się tak w przypadku całej załogi samolotu i w przypadku każdego innego stanowiska, które zapewnia płynność i bezpieczeństwo w tej branży.

Komentuje wnioski z raportu Sara Nelson, ITF Civil Aviation Chair i International President of the Association of Flight Attendants-CWA.

1. Linie lotnicze nie radzą sobie z zarządzaniem zmęczeniem
Tylko 19% respondentów uważa, że ​​ich linia lotnicza traktuje zmęczenie poważnie. Wielu obawia się zgłaszania zmęczenia, ponieważ kultura bezpieczeństwa jest słaba lub nastawiona na represje.

2. Długie dyżury z niewystarczającymi przerwami
90% personelu pokładowego pracuje często lub zawsze po 10 godzin dziennie. Ponad połowa twierdzi, że ma sporadyczne, rzadkie lub nie ma w ogóle przerw na odpoczynek. W przypadku tanich linii lotniczych sytuacja jest gorsza – 73% respondentów twierdzi, że nie ma często lub zawsze racjonalnych przerw na odpoczynek.

3. Chaotyczny i destabilizujący harmonogram

31% respondentów twierdzi, że planowane loty są często lub zawsze zmieniane w krótkim czasie. 27% respondentów zgłasza regularne zmiany godzin rozpoczęcia lotów o ponad godzinę.

4. Niespójne stosowanie systemów ograniczania zmęczenia

Znaczne zróżnicowanie w zakresie traktowania zmęczenia nawet w obrębie tej samej linii lotniczej.

Artykuł: https://lnkd.in/eHZb6HPs

Raport: https://lnkd.in/dHtptxfa