Chroniczne zmęczenie w lotnictwie to permanentny kryzys bezpieczeństwa. Kropka. Linie lotnicze to wiedzą, organy regulacyjne to wiedzą, a wiedza wynikająca z nauki jest niezaprzeczalna, a jednak załogi wciąż pracuje ponad ludzkie możliwości. Dzieje się tak w przypadku całej załogi samolotu i w przypadku każdego innego stanowiska, które zapewnia płynność i bezpieczeństwo w tej branży.
Komentuje wnioski z raportu Sara Nelson, ITF Civil Aviation Chair i International President of the Association of Flight Attendants-CWA.
1. Linie lotnicze nie radzą sobie z zarządzaniem zmęczeniem
Tylko 19% respondentów uważa, że ich linia lotnicza traktuje zmęczenie poważnie. Wielu obawia się zgłaszania zmęczenia, ponieważ kultura bezpieczeństwa jest słaba lub nastawiona na represje.
2. Długie dyżury z niewystarczającymi przerwami
90% personelu pokładowego pracuje często lub zawsze po 10 godzin dziennie. Ponad połowa twierdzi, że ma sporadyczne, rzadkie lub nie ma w ogóle przerw na odpoczynek. W przypadku tanich linii lotniczych sytuacja jest gorsza – 73% respondentów twierdzi, że nie ma często lub zawsze racjonalnych przerw na odpoczynek.
3. Chaotyczny i destabilizujący harmonogram
31% respondentów twierdzi, że planowane loty są często lub zawsze zmieniane w krótkim czasie. 27% respondentów zgłasza regularne zmiany godzin rozpoczęcia lotów o ponad godzinę.
4. Niespójne stosowanie systemów ograniczania zmęczenia
Znaczne zróżnicowanie w zakresie traktowania zmęczenia nawet w obrębie tej samej linii lotniczej.
Artykuł: https://lnkd.in/eHZb6HPs
Raport: https://lnkd.in/dHtptxfa

